در حال بارگذاری ...
سهم روز اول جشنواره تئاتر استان اردبیل

چهار نمایش صحنه‌ای و یک اثر خیابانی اجرا شدند

در نخستین روز از جشنواره تئاتر استانی اردبیل، چها نمایش صحنه‌ای «چیزی شبیه هیچ»، «سه زن»، «ایستگاه زمان» و «عشق در قطاری که تمام نشد» و اثر خیابانی «عتیقه» اجرا شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، در نخستین روز از سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل (سه‌شنبه 23 آبان)، 4 نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی اجرا شدند.

داستان نمایش «چیزی شبیه هیچ»، نوشته و کار سیدرزاق صفوی از اردبیل، مربوط به حضور سه شخصیت «های»، «هی» و «هوی» در ناکجاآباد است که دور تا دور آن دیوار کشیده شده است. «هی» به های و هوی گفته است که نباید آن سوی دیوار را ببینند و ...

این نمایش با بازی محمدرضا مهدویان، امیر هادی‌زاده و تیما اسلامی در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد. آیلین محمودی، سولماز شیردل، مونا ایمان‌پور، سودا انتظاری، علی فروتن، هاجر مهدویان، سهیل بیرنگ، عرفان مهری، سیدرزاق صفوی، داور نجفی و امیرعلی مهدویان هم عوامل اجرایی  این نمایش بودند.

نمایش «سه زن»، به نویسندگی مجید برجعلی‌زاده و کارگردانی حسن رهنماآذر از اردبیل، روایت داستان سه زن به نام‌های زبیده، فخری و ساراست که هر یک دارای سابقه و سرگذشتی هستند که به نحوی با یکدیگر مرتبط است. آنها با آغاز جنگ تحمیلی، در زیر زمین یکی از خانه‌های مخروبه خرمشهر با یکدیگر ملاقات می‌کنند و اتفاقات بسیاری برای آنها رخ می‌دهد.

سیده رباب کریمی، ریحانه معنوی و فاطمه آزادی در «سه زن» ایفای نقش کردند و ناصررهنماآذر، فرهاد توفان، مبینا لطفی، فاطمه اجاقی، سمیه اصلانیان، محسن جلیلی، حامد علایی، محسن نوری، کیوان باقلاچی، فریده روحی، شهرزاد رنود، محمدعلی یخی، معصومه صفری، سعید سماواتی و جلال رستمی‌زاد در اجرای این نمایش که در پلاتوی استاد نجفلو اجرا شد، همکاری داشتند.

در این روز، همچنین هیئت داوران، هنرمندان و اعضای گروه‌های نمایشی، با حضور در پلاتوی استاد نجفلو به تماشای نمایش «ایستگاه زمان» به نویسندگی مجید برجعلی‌زاده و کارگردانی سید سعید موسوی از اردبیل نشستند. در این نمایش، ذهنیت یک اسیر جنگی را می‌بینیم که در یک بیمارستان روانی بستری شده و دوران ملتهب و بحرانی زمان اسارتش را عینیت بخشیده و ...

سیدسعید موسوی، تنها بازیگر «ایستگاه زمان» بود و میلاد نژادابراهیم، شیوا طلایی، فرناز علوی‌زاده، مهرداد نژادابراهیم، محسن نوری و تقی چایچی هم دیگر عوامل نمایش بودند.

«عشق در قطاری که تمام نشد»، نوشته کامران شهلایی و کار کیوان پورمحمدتقی از اردبیل، عنوان چهارمین نمایش بخش صحنه‌ای در روز اول جشنواره تئاتر استانی اردبیل بود. در این نمایش، نجمه در جریان اشغال شهر خرمشهر، با آخرین قطار در حال ترک این شهر است که در یک لحظه کیوان را که جوانی شاعر است و یکی از شعرهایش را به او تقدیم کرده است، برای لحظه‌ای می‌بیند که می‌خواهد وارد کوپه‌شان شود. او با این تصور که کیوان وارد کوپه‌شان شده است، قصه عاشقانه‌ای را در ذهنش می‌سازد و ...

سیما مصطفی نور و مریم راثی رحیمی به همراه بازیگر کودک سیده عسل مجیدی در نمایش بازی کردند. حسن شیخ‌زاده، امین قاسمی، محمدعلی پارسا، ماریا راثی رحیمی، ماهنی حیدری، کیوان پورمحمد تقی، حامد تبریزیان، رضا صاحبنظر، سعید مجنون، شیرین یاری‌نژاد و محمد فولادلو هم عوامل اجرایی این نمایش بودند.

در نمایش خیابانی «عتیقه» هم که نوشته پژمان شاهوردی و کار پویا حمیدی از مشگین شهر بود و در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری فدک اجرا شد، شعله جعفری و مبینا آقابالازاده، ایفاگران نقش مادر و دختری بودند که دختر از روی ناچاری و برای تامین دارو و درمان پدر جانبازش، مجبور به فروش جهیزیه خود می‌شود. مادر مخالف این کار است و دخترش را متقاعد می‌کند که ...

علیرضا محمدی‌اصل، ساناز ندایی، امیرحسین ذوالفقاری، فاطمه اکبری و پوریا حمیدی هم جزو عوامل اجرایی این نمایش بودند.

در این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل که با دبیری سعید نوریان در حال اجراست، 19 نمایش در دوبخش صحنه‌ای و خیابانی مورد قضاوت و داوری ایرج افشاری اصل، حسن عابدی و فرزاد تقی لر قرار خواهند گرفت.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با هیئت داوران سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل عنوان شد:

آینده روشن تئاتر استان اردبیل
در گفت‌وگو با هیئت داوران سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل عنوان شد:

آینده روشن تئاتر استان اردبیل

ایرج افشاری اصل، حسن عابدی و فرزاد تقی لر اعضای هیئت داوران دوره سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اشاره به حضور آثار قابل تامل در این رویداد تئاتری، آینده روشنی برای تئاتر استان اردبیل متصور شدند.

|

یادداشت ایرج افشاری اصل برای سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

جشنواره تئاتر استان اردبیل در حد و قواره یک جشنواره موفق و باکیفیت
یادداشت ایرج افشاری اصل برای سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

جشنواره تئاتر استان اردبیل در حد و قواره یک جشنواره موفق و باکیفیت

ایرج افشاری اصل که به عنوان داور در سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور داشت، در یادداشتی از این رویداد به عنوان جشنواره‌ای موفق و با کیفیت یاد کرده است.

|

توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند
توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند

سعید نوریان با صدور ابلاغ های جداگانه ای، نادر مهدیلو، جاوید رخشانی و محمدرضا خدایی را به عنوان هیئت انتخاب بخش نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی کرد.

|

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

نظرات کاربران