در حال بارگذاری ...
در دومین روز جشنواره تئاتر استان اردبیل اتفاق افتاد:

هنرنمایی هنرمندان خلخال، اردبیل، مشگین شهر و بیله سوار

در روز دوم از جشنواره تئاتر استانی اردبیل، نمایش های«مورچه»،«اعتبار»، «کانادادرای»، «یقه خرگوشی»، «رژیسور» و «۱۳۲۰» در دو بخش صحنه ای و خیابانی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، تالار شمس عطار اردبیلی، تالار بیضای اردبیلی، پلاتوی استاد نجفلو و محوطه بیرونی مجتمع فرهنگی و هنری فدک در دومین روز سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل، شاهد اجرای نمایش های«مورچه»،«اعتبار»، «کانادادرای»، «یقه خرگوشی»، «رژیسور» و «1320» در دو بخش صحنه ای و خیابانی از شهرستان های خلخال، اردبیل، مشگین شهر و بیله سوار بود.

«مورچه» عنوان اولین نمایش اجرا شده در روز دوم این رویداد تئاتری بود. این نمایش که کار هنرمندان خلخالی است به نویسندگی و کارگردانی حسن سعیدی و با بازی حمیدرضا یعقوب پور و داود باستان در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد. این نمایش روایت اسارت عادل خانی از آزادگان سرافراز است.

در این روز و در بخش خیابانی نمایش های«اعتبار» نوشته و کار حسن ملکی و «کانادادرای» نوشته مهدی صالحیار و کار رضا عمرانی از شهرستان های اردبیل و بیله سوار  در معرض تماشای هیئت داوران، هنرمندان و گروه های نمایشی قرار گرفت. «اعتبار» داستان معتادی است که دختر خود را گم کرده و در پی یافتن اوست. رضا عمرانی، سیاوش مسرت، رحیمه محمدی، برهان مسرت و آنیل مسرت نقش آفرینی کردند.

در این روز از جشنواره تئاتر استانی اردبیل، در تالار بیضای اردبیلی، مشگینی ها نمایش«یقه خرگوشی» را اجرا کردند. این نمایش را محمد قاسمی نوشته و وحید مومنی فر کارگردانی کرده است. وحید مومنی فر، مهدیه موسوی و فائزه اسمعیل زاده بازی کردند و علی اصغر حیتی، مهدی توحیدی، علی مقدسی، آیدین فرقانی، فرید معتمدی، سعید فرقانی، آیدین آقاجانی، علی داودی، مریم یعقوبی، فرزانه گلمحمدزاده، ساسان خانعلی زاده، منیر حسینی، مرتضی ابراهیم زاده، محمد منوچهری، آیسان عبدالعلی زاده، نیما سلطان زاده، وحید سید معصومی، هلن احمدی، شهراد متولی و فاطمه فلنگی همکاری داشتند.

«رژیسور» عنوان سومین نمایش اجرا شده در روز دوم جشنواره تئاتر استانی اردبیل است. در این نمایش که نوشته رامین جهانگیرزاده و کار حسن شیخ زاده است، مهرداد حسینی به ایفای نقش پرداخت. رویا مهربان، نوید عالی پناه، احمد جعفر پور، سعید صالحی، محمد حسین زاده، اسما شهبازی، شیدا رحیم زاده، سعید شیخی، نیما اعلایی، ابوالفضل مطلبی و نوید پور سپاهی هم عوامل اجرایی این نمایش بودند.

آخرین نمایشی که در این روز و در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد، نمایش«1320» بود. این نمایش نوشته و کار یوسف دادجو بیله سوار است و در آن محسن شاهی، آی سان کاری، مهدی عبادی، مسعود گوزلی، فرهان شهبازی، محمد رضا پورعلی، مهدی باوفا و یوسف دادجو ایفای نقش کردند.

این نمایش روایت جان فشانی شهید ابوالفضل مجرد فراقی در دفاع از خاک وطن در سوم شهریورماه 1320 است.

اکبر صادقی، مهدیس گوزلی، سید رسول فاطمی، فاضل کاظمی، المیرا دادخواه، منصوره صابر، علیرضا عبادی، محمدرضا باوفا، رضا صاحب نظر، علی ابره، زهره کهن دل، زهرا شاهی مقدم، فاطمه شاهی، نعمت کهندل، سینا خانی و جابر فتحی بیله سوار عوامل اجرایی و فنی این نمایش بودند.

برگزاری نشست تحلیلی نمایش های اجرا شده در بخش های صحنه ای و خیابانی و تجلیل دبیر جشنواره از هنرمندان گروه های نمایشی از دیگر برنامه های روز دوم جشنواره تئاتر استانی اردبیل بود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با هیئت داوران سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل عنوان شد:

آینده روشن تئاتر استان اردبیل
در گفت‌وگو با هیئت داوران سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل عنوان شد:

آینده روشن تئاتر استان اردبیل

ایرج افشاری اصل، حسن عابدی و فرزاد تقی لر اعضای هیئت داوران دوره سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اشاره به حضور آثار قابل تامل در این رویداد تئاتری، آینده روشنی برای تئاتر استان اردبیل متصور شدند.

|

محمد حمزه عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استانی اردبیل:

نمایش، تجسم عینی زندگی است
محمد حمزه عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استانی اردبیل:

نمایش، تجسم عینی زندگی است

محمد حمزه زاده، نویسنده، کارگردان و بازیگر نام آشنای کشور که در سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به عنوان عضو هیئت انتخاب، حضور داشت، با تاکید بر اینکه نمایش، تجسم عینی زندگی است، رسالت هنر نمایش را، تحقق روابط انسانی براساس موازین مذهبی و شعور دینی عنوان کرد.

|

یادداشت ایرج افشاری اصل برای سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

جشنواره تئاتر استان اردبیل در حد و قواره یک جشنواره موفق و باکیفیت
یادداشت ایرج افشاری اصل برای سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

جشنواره تئاتر استان اردبیل در حد و قواره یک جشنواره موفق و باکیفیت

ایرج افشاری اصل که به عنوان داور در سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور داشت، در یادداشتی از این رویداد به عنوان جشنواره‌ای موفق و با کیفیت یاد کرده است.

|

با انتخاب 5 نمایش در دوبخش خیابانی و صحنه‌ای

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل به کار خود پایان داد
با انتخاب 5 نمایش در دوبخش خیابانی و صحنه‌ای

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل برگزار و 2 نمایش خیابانی«اعتبار» و «ترسه یول» در بخش خیابانی و نمایش های «اخته»، «رژیسور» و«1320» در بخش صحنه‌ای به عنوان نمایش‌های برگزیده این جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور معرفی شدند.

|

در پیام مدیرکل ارشاد عنوان شده است:

شکوه دوباره تئاتر در دارالارشاد استان اردبیل
در پیام مدیرکل ارشاد عنوان شده است:

شکوه دوباره تئاتر در دارالارشاد استان اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با صدور پیامی به مناسبت آغاز سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استاتی اردبیل، این رویداد را شکوه دوباره تئاتر استان دارالارشاد اردبیل عنوان کرد.

|

نظرات کاربران