در حال بارگذاری ...
با استقبال مردمی:

6نمایش در روز سوم جشنواره تئاتر استانی اردبیل اجرا شد

سومین روز از جشنواره تئاتر استانی اردبیل با استقبال مردمی و با اجرای ۶ نمایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، سومین روز از برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اجرای شش نمایش در دوبخش صحنه ای و خیابانی با استقبال مردمی همراه بود. در این روز اردبیلی ها 3 نمایش«کبوتران چاهی»، «معبر» و «اخته»، مشگینی ها نمایش«پیاده رو»، خلخالی ها نمایش«دنیای راستکی» و هنرمندان شهرستان گرمی نمایش«آفدابه» را در تالارشمس عطار اردبیلی، تالار بیضای اردبیلی، پلاتوی استاد نجفلو و محوطه مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اجرا کردند.

«کبوتران چاهی» نوشته عدالت فرزانه است که توسط فاطمه ایرانی کارگردانی شده است. فاطمه ایرانی، سامره کرامتی، حدیث علیزاده، یلدا صادقی و فاطمه علیزاده برای این نمایش نقش بازی کردند و آرزو مهری، آیناز محمودی، زهرا سیدی، آرین رزوان، زکریا میری، رضا جباری، سکینه ایرانی، پریا صدفی مهر، حمید ایرانی، محمد علی شیخی و حسن کاظمی هم مسئولیت های فنی و اجرایی آن را برعهده داشتند.

در این روز دو نمایش خیابانی«پیاده رو» و «معبر» از مشگین شهر و اردبیل اجرا شد. در نمایش«پیاده رو» که نوشته و کار فرید معتمدی خیاوی است، علی داودی، فرید معتمدی خیاوی، فائزه اسمعیل زاده و وحید مومنی فر بازی داشتند. سعید فرقانی، آیدین فرقانی، هلن احمدی، مخمد منوچهری، وحید سید معصومی، شهراد متولی، مهدی مومنی، آیدین آقاجانی و فرناز افخمی فر هم دیگر عوامل اجرایی این نمایش بودند. نمایش«معبر» را هم پژمان شاهوردی نوشته کیوان پورمحمد تقی کارگردانی کرده است. برای این نمایش، کیوان پورمحمدتقی، مهران جعفری، حامد تبریزیان نمین و مجتبی آقازاده بازیگری کردند.

در این روز همچنین نمایش«آفدابه» از شهرستان گرمی به نویسندگی مهدی ملکی و با کارگردانی ذبیح الله صدری در تالار بیضای اردبیلی و با بازی فتح الله صدری، رسول صفایی، افسامه محسنی، مصطفی حسین پور، موسی جهانی، ثامن غفارزاده، اصغر نیکجو، عبدالعلی صمدی، اسلام حامدی و حسین برونوس اجرا شد. والح فتاحی، ثریا بدلی، رسول صفایی، مهدیه ابراهیمی، مبینا باوفا، داود نیکجو، پریسا مهدی زاده و اکبر نیکجو هم به عنوان عوامل فنی و اجرایی حضور داشتند.

پنجمین نمایش روز سوم جشنواره تئاتر استانی اردبیل، نمایش«اخته» نوشته و کار ابراهیم عادل نیا از شهرستان اردبیل بود که در پلاتوی استاد نجفلو اجرا شد. داور فرمانی، مهدی مردوار و پرناز اسکندری بازیگران این نمایش بودند و محمد نورآذر، قادر عادل نیا، سحر فتح الهی، نسرین شکوری، رحیم پرواسی، فاطمه اجاقی، پروین فتح الهی، رحمان مجرد، زهرا پسندی، بنیامین فهیمی، محمد نوری و حامد تبریزیان هم عوامل اجرایی و فنی این نمایش بودند.

در این روز همچنین، هنرمندان خلخالی، نمایش«دنیای راستکی» را در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا کردند. در این نمایش که نوشته و کار علی عیسی پور است، سیده زهرا رسول زاده، محی الدین دوستی، مهدی شاهنوازی، مجید بختیارزاده، مهدیه رحمانی، زهرا عبدی، زهرا خلیلی، مرجان مددی، باران کبیری، حسین کاظمی، امیر حسین ضیایی، امیر حسین صالحی و نازنین ملک جاری بازی داشتند. در این روز هم جلسات گفتگو محور نقد و تحلیل نمایش ها و دجلیل از گروه های نمایشی توسط دبیر جشنواره برگزار شد و شرکت کنندگان در ورک شاپ آموزشی تئاتر فیزیکال، زیر نظر یونس ولی پور قطعه نمایش کوتاهی را اجرا کردند.




مطالب مرتبط

توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند
توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند

سعید نوریان با صدور ابلاغ های جداگانه ای، نادر مهدیلو، جاوید رخشانی و محمدرضا خدایی را به عنوان هیئت انتخاب بخش نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی کرد.

|

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران