در حال بارگذاری ...
پس از اجرا در شهر خلخال:

نمایش«نی انبون» از نیر در مشگین شهر اجرا شد

هنرمندان تئاتر شهر نیر، نمایش«نی انبون سرخ» را در تالار اندیشه محتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر به صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، هنرمندان تئاتر شهرستان نیر پس از اجرای نمایش«نی انون سرخ» در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال، این نمایش را در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر برای هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی به روی صحنه بردند. این نمایش را سیدرزاق صفوی نوشته و محمدرضا مهدویان کارگردانی کرده است.

در این نمایش هاجر مهدویان، سودا انتظاری، محمدرضا مهدویان، امیر هادی زاده، سهیل بیرنگ، احسان طاعتی و امیر علی مهدیان ایفای نقش کردند و بهاره شهامتی، حمیدرضا سوقی، سیدرزاق صفوی، صبا رفیعی و مونا ایمانپور عوامل فنی و اجرایی آن بودند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

ناخدا صمد که در روز عروسی دخترش ، در مسیر جاده آبادان خرمشهر همزمان با حمله صدامیان به ایران دخترش به طرز فاجعه باری به دست افسران بعث به شهادت رسیده، در گورستان سر مزار دخترش عزادار است و گاهی باور نمیکند که اتفاقی که افتاده واقعی است، زبیده خله دوست دختر ناخدا (جمیله) و دوست مریم امجدی (رزمنده زن خرمشهری و از مجروحین و شهدای هشت سال دفاع مقدس) است، از مریم سلاح میخواهد تا مواظب خانواده اش باشد تا بعثی ها بلایی شبیه جمیله سر او و خانواده اش نیاورند، مریم به شوخی آدرس خرابه خاتون را به او می دهد. او در خرابه خاتون اسیر بعثی ها می شود و عبدو برادر مریم در درگیری با بعثی ها در خرابه خانون برای نجات زبیده خله شهید می شود ...




مطالب مرتبط

نظرات کاربران