در حال بارگذاری ...

اجرای سه نمایش از استان اردبیل در نخستین روز از جشنواره سهند

در اولین روز از جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نمایش‌های «ترسه یول»، «اخته» و «۱۳۲۰» از استان اردبیل اجرا شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، در اولین روز از جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نمایش‌های «ترسه یول»، «اخته» و «1320»، از شهرستان‌های خلخال، اردبیل و بیله‌سوار، به عنوان نمایش‌های منتخب سی‌و‌یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل اجرا شدند.

«ترسه یول»، نوشته و کار شیرزاد عسگری از خلخال است که در جشنواره تئاتر استانی اردبیل هم حضوری موفق داشت و ضمن دریافت جوایز ایده نمایشی، کارگردانی و بازیگری، به عنوان یکی از دو نمایش منتخب بخش خیابانی، راهی جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور شد. این نمایش با بازی شیرزاد عسگری در مجموعه ستاره باران تبریز، برای هیئت داوران، هنرمندان و علاقه‌مندان اجرا شد.

«اخته»، نوشته و کار ابراهیم عادل نیاز از اردبیل هم در پلاتوی استاد قبه زرین تبریز با بازی داور فرمانی، مهدی مردوار و پرناز اسکندری برای هیئت داوران، هنرمدان و اعضای گروه‌های نمایشی و نیز شهروندان تبریزی به اجرا درآمد. این نمایش هم ضمن کسب جوایز رتبه‌های بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، طراحی صحنه، لباس و طراحی چهره، به عنوان یکی از سه نمایش منتخب بخش صحنه‌ای سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند (تبریز) حضور دارد.

«1320» عنوان سومین نمایشی است که به عنوان منتخب جشنواره تئاتر استانی اردبیل، در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تالار اصلی تربیت تبریز به صحنه رفت. این نمایش را یوسف دادجو نوشته و کارگردانی کرده و در آن محسن شاهی، آی‌سان کاری، مهدی عبادی، مسعود گوزلی، فرهان شهبازی، محمد رضا پورعلی، مهدی باوفا، امیر علی‌شاهی، آرشان دادجو، آی سین دادجو و یوسف دادجو ایفای نقش کرده‌اند. «1320» در جشنواره تئاتر استانی اردبیل، جوایز کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، چهره‌پردازی و بازیگری را به خود اختصاص داده بود. 




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

نظرات کاربران