در حال بارگذاری ...
کسب 11جایزه از دوره بیست و هشتم:

درخشش هنرمندان استان اردبیل در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

هنرمندان استان اردبیل با کسب عنوان نمایش منتخب و دریافت ۱۱ جایزه از جشنواره تئاتر منطقه ای کشور، افتخار آفرین شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، تالار اقبال آذر تبریز در بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر مناطق کشور، شاهد درخشش هنرمندان استان اردبیل بود. هنرمندان استان اردبیل که از شهرستان های اردبیل، خلخال و بیله سوار با نمایش های«اخته»، «رژیسور»، «اعتبار»،«ترسه یول» و «1320» به عنوان برگزیده های دوره سی و یکم جشنواره تئاتر استانی اردبیل در این رویداد نمایشی کشور حضور داشتند، توانستند ضمن دریافت مجوز حضور در چهل و دومین دوره جشنواره بین المللبی تئاتر فجر، 11جایزه ارزشمند این جشنواره را در بخش های مختلف به خود اختصاص دهند. در این جشنواره و در پایان آن، نمایش«1320» به عنوان نمایش برگزیده در بخش صحنه ای برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر انتخاب شد و یوسف دادجو برای نگارش و کارگردانی این نمایش، جوایز رتبه های دوم نمایشنامه نویسی و کارگردانی را دریافت کرد و آیسان کاری و محسن شاهی بازیگران این نمایش در بخش بازیگری زن و مرد، سوم شدند. نمایش«1320» همچنین توانست توسط علیرضا عبادی رتبه اول موسیقی بخش صحنه را به خود اختصاص دهد.

ابراهیم عادل نیا برای نگارش و کارگردانی نمایش«اخته»رتبه سوم کارگردانی را کسب کرد و داور فرمانی برای بازی در این نمایش، جایزه رتبه سوم بازیگری مرد را دریافت کرد. نسرین شکوری، طراح لباس«اخته» هم در بخش طراحی لباس موفق به دریافت جایزه رتبه سوم این بخش شد.

مهرداد حسینی برای بازی در نمایش«رژیسور» لوح تقدیر بازیگری را دریافت کرد و و احمد جعفر پور هم برای موسیقی این نمایش، جایزه رتبه سوم بخش موسیقی نمایش های صحنه را به خود اختصاص داد.

در بخش نمایش های خیابانی هم، فرهاد توفان برای بازی در نمایش«اعتبار» موفق به کسب جایزه رتبه سوم بازیگری مرد شد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای کشور/ سهند با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی از استان های اردبیل، گیلان، همدان، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و کردستان روزهای 17تا 20 دی ماه در تبریز برگزار شد.




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

نظرات کاربران