در حال بارگذاری ...
پس از اجرا در شهر خلخال و مشگین شهر:

نمایش«نی انبون» از نیر در اردبیل اجرا شد

هنرمندان تئاتر شهر نیر، نمایش«نی انبون سرخ» را در تالار بیضای اردبیلی به صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، هنرمندان تئاتر شهرستان نیر پس از اجرای نمایش«نی انون سرخ» در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال و تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر، این نمایش را در تالار بیضای اردبیلی کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برای هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی به روی صحنه بردند. این نمایش را سیدرزاق صفوی نوشته و محمدرضا مهدویان کارگردانی کرده است.

در این نمایش هاجر مهدویان، سودا انتظاری، محمدرضا مهدویان، امیر هادی زاده، سهیل بیرنگ، احسان طاعتی و امیر علی مهدیان ایفای نقش کردند و بهاره شهامتی، حمیدرضا سوقی، سیدرزاق صفوی، صبا رفیعی و مونا ایمانپور عوامل فنی و اجرایی آن بودند. سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، غریب منوچهری مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان، مصطفی آمون مسئول ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به همراه جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به نمایش در تالار بیضای اردبیلی این نمایش را تماشا کردند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

ناخدا صمد که در روز عروسی دخترش ، در مسیر جاده آبادان خرمشهر همزمان با حمله صدامیان به ایران دخترش به طرز فاجعه باری به دست افسران بعث به شهادت رسیده، در گورستان سر مزار دخترش عزادار است و گاهی باور نمیکند که اتفاقی که افتاده واقعی است، زبیده خله دوست دختر ناخدا (جمیله) و دوست مریم امجدی (رزمنده زن خرمشهری و از مجروحین و شهدای هشت سال دفاع مقدس) است، از مریم سلاح میخواهد تا مواظب خانواده اش باشد تا بعثی ها بلایی شبیه جمیله سر او و خانواده اش نیاورند، مریم به شوخی آدرس خرابه خاتون را به او می دهد. او در خرابه خاتون اسیر بعثی ها می شود و عبدو برادر مریم در درگیری با بعثی ها در خرابه خانون برای نجات زبیده خله شهید می شود ...




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران