در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با عید مبعث و با ادای احترام به شهدا:

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرزداران در بیله سوار آغاز شد

با برگزاری آیینی در گلزار شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله سوار، دومین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرزداران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، همزمان با بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و در هشتمین روز از ایام الله دهه فرخنده فجر، با برگزاری آئینی در گلزار شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ شهرستان مرزی بیله سوار، دومین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر مرزداران آغاز به کار کرد.

در این مراسم که امام جمعه، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان بیله سوار، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و نیز هنرمندان و گروه های نمایشی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و قزوین و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بیله سوار حضور داشتند، شرکت کنندگان در مراسم به شهدای حماسه آفرین و مرزداران شهید سوم شهریور ۱۳۲۰ ادای احترام کردند.

سعید نوریان معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در این مراسم با گرامیداشت سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و دهه فرخنده فجر، با اشاره به رشادت‌های مرزداران در دفاع و صیانت از آب و خاک کشورمان، این جشنواره را کمترین ادای احترام به شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه این رویداد نمایشی در راستای بزرگداشت جان فشانی‌های مرزداران و تکریم حماسه آفرینان سوم شهریورماه 1320 برگزار می شود، از همراهی‌های شایسته مسئولین و هنرمندان شهرستان بیله سوار و گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار هم در این مراسم با بیان اینکه سوم شهوریورماه 1320 روزی بزرگ و تاریخی در تاریخ این مرز پرگهر است، برگزاری این جشنواره را در شهر مرزی بیله سوار گامی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و بر ضرورت تداوم و استمرار اینگونه برنامه‌های هویت بخش تاکید کرد.

صاحبعلی اصغری فرماندار شهرستان بیله سوار هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره و تکریم شهدای شهریورماه 1320 از دستاوردهای این نظام اسلامی است، برگزاری این جشنواره را در معرفی ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان بیله سوار تاثیرگذار خواند و خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این خطه از میهن شد.

در پایان مراسم؛ شرکت کنندگان با اهدای شاخه های گل و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهدای سوم شهریورماه 1320 را گرامی داشتند.

دومین دوره جشنواره منطقه‌ای مرزدارن به دبیری اکبر صادقی، با اجرای  7 نمایش در بخش صحنه‌ای و 5 نمایش در بخش خیابانی روزهای 19تا 32 بهمن در شهر مرزی بیله سوار درحال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

نظرات کاربران