در حال بارگذاری ...

اجرای 2 نمایش خیابانی و 3 نمایش صحنه‌ای سهم روز دوم جشنواره تئاتر مرزدارن

هنرمندان اردبیل، کردستان، کرمانشاه و قزوین در دومین روز جشنواره تئاتر مرزداران، ۲ نمایش خیابانی و ۳نمایش صحنه ای را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، در دومین روز دومین دوره جشنواره  منطقه ای تئاتر مرزداران در شهر مرزی بیله سوار، هنرمندان اردبیل، کردستان، کرمانشاه و قزوین، نمایش های«عشق در قطاری که تمام نشد»، « صورت خونین شیرین»،«بی خان و مان»، «مردی برای تمامی فصول» و «حکایت نادر و چند روایت نامعتبر از زری خانم» را در دو بخش خیابانی و صحنه ای را اجرا کردند.

«عشق در قطاری که تمام نشد»، نوشته کامران شهلایی و کار کیوان پورمحمدتقی از اردبیل، عنوان اولین نمایش اجرا شده در زوز دوم جشنواره است که در بخش صحنه ای اجرا شد. این نمایش، روایت زنی به نام نجمه است که در جریان اشغال شهر خرمشهر، با آخرین قطار در حال ترک این شهر است که در یک لحظه کیوان را که جوانی شاعر است و یکی از شعرهایش را به او تقدیم کرده است، برای لحظه‌ای می‌بیند که می‌خواهد وارد کوپه‌شان شود. او با این تصور که کیوان وارد کوپه‌شان شده است، قصه عاشقانه‌ای را در ذهنش می‌سازد و ...

سیما مصطفی نور و مریم راثی رحیمی به همراه بازیگر کودک سیده عسل مجیدی در نمایش بازی کردند. حسن شیخ‌زاده، رامین قاسمی، محمدعلی پارسا، ماریا راثی رحیمی، ماهنی حیدری، کیوان پورمحمد تقی، حامد تبریزیان نمین ، رضا صاحبنظر، شیرین یاری‌نژاد و محمد فولادلو هم عوامل اجرایی این نمایش بودند.

هنرمندان  استان کردستان در این روز و در بخش خیابانی نمایش«مردی برای تمامی فصول» را برای هیئت داوران، هنرمندان و گروه های نمایشی و نیز علاقه مندان به نمایش اجرا کردند. این نمایش که طرح و ایده آن از سمیرا سلیمانی است، امیر حسین شهسواری کارگردانی کرده بود که امیر حسین شهسواری، امیر زارع زاده، سارو ویسی و آرتین زارع زاده برای آن ایفای نقش کردند. «مردی برای تمامی فصول» روایتگر مجاهدت ها و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در دفاع از مظلومین است. احسان زارع زاده، امیر زارغ زاده، فاروق صحرایی، زینب رضوانی و کاریس زارع زاده از دیگر عوامل اجرایی این نمایش بودند.

در این روز همچنین در بخش صحنه ای، نمایش «بی خان و مان» که نوشته فرهاد ناظرزاده کرمانی است، توسط فرهاد توفان کارگردانی و اجرا شد. نمایش «بی خانمان» از نمایش های شناخته شده ناظرزاده کرمانی است که به صورت مونولوگ تک گویی برای اجرای صحنه ای نگارش شده، موضوع آن سرگشتگی انسان امروزی است که درقالب بازی در بازی با بازیگری فرهاد توفان اجرا شد. در اجرای این نمایش، زهرا محمدی، فرهاد توفان، فاطمه اجاقی، داور نجفی، حنانه پرویزی، ابوالفضل فرزانه، فیاض بهرام و محسن جلیلی به عنوان دستیار کارگردان، طراح صحنه و لباس،طراح گریم، موسیقی، طراحی پوستر حضور داشتند.

چهارمین نمایشی که در  روز دوم جشنواره تئاتر مرزداران در بیله سوار اجرا شد، «صورت خونین شیرین» از استان کرمانشاه است که در بخش خیابانی اجرا شد. این نمایش روایت مردی است که دخترش شیرین را در جریان حمله شیمیایی سربازان بغثی از دست داده است. سغید ذهنی از پیشکسوتان تئاتر کرمانشاه، نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش بود. فاطمه مهدی آبادی، لیلا رفعت نژاد و مهدی اسدی در اجرای این نمایش یاریگر سعید ذهنی بودند.

«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» آخرین نمایش اجرا شده در روز دوم دومین دوره جشنواره تئاتر مرزداران است. این نمایش داستان زندگی نادرخان و زری خانم است. زن و شوهری که از کارهای یکدیگر خبر ندارند و در جریان کشف حجاب، نادرخان در حمله به گوهرشاد با زنش مواجه می شود و زنش تازه می فهد که همسرش همان پاسبانی است که به زن ها حمله کرده است و ...

نمایش «نادر خان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» نوشته پویان اصغری به کارگردانی میثم ملازینل از استان قزوین با بازی کمال زارعی، نسیم پاییزی، امیر نوری، حدیثه درشید، نازنین فتحی، مرضیه گنجعلی و رامان ملا زینل اجرا شد. فرامرز نصیری، سعید رنجبر، سارا مافی، رامان ملازینل، علی محمد بیگی، لیلا کلیای، مرتضی نادیفر، محمد ملازینل، میثم ملازینل، عماد عاملی، مرتضی کاظمی، امیر نوری، مرضیه گنجعلی، سعید مهرابی و ابوالفضل هادی‌پور  هم از عوامل اجرایی این نمایش بودند.

در این روز همچنین کارگاه جامع تئاتر با حضور و سخنرانی ایرج افشاری اصل برگزار شد.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

نظرات کاربران