در حال بارگذاری ...

جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرزداران برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرزداران با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار و برگزیدگان این رویداد تئاری معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، آئین پایانی دومین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر مرزداران با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بیله سوار و نیز هنرمندان و گروه های نمایشی در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) شهر مرزی بیله سوار برگزار و هیئت‌داوران این جشنواره متشکل از ایرج افشاری اصل، سیدرضی محمودی و عباس شاه محمدزاده؛  برگزیدگان بخش‌های مختلف صحنه ای و خیابانی را معرفی کردند.

بخش خیابانی

در این مراسم، هیئت‌داوران در بخش لباس، ضمن تشکر از تلاش های سعید ذبیحی برای طراحی لباس نمایش«صورت خونین شیرین» از کرمانشاه، دیپلم افتخار و هدیه نقدی خود را به محمد یوسفی زاده طراح لباس نمایش «سئوگی» از مرند اهدا کرد.

در بخش موسیقی، دیپلم افتخار و هدیه نقدی این بخش به گروه موسیقی نمایش«سئوگی» از مرند اختصاص یافت و سعید ذبیحی برای ایده و متن نمایش های«صورت خونین شیرین» و «شنا در زمستان» از کرمانشاه، دیپلم افتخار و هدیه نقدی دریافت کرد.

در بازیگری زن، شعله جعفری برای بازی در نمایش «عتیقه» از مشگین شهر مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت. در بخش بازیگری مرد هم، سعید ذبیحی برای بازی در نمایش های«صورت خونین شیرین» و «شنا در زمستان» از کرمانشاه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی هیئت‌داوران را به خود اختصاص داد و امیر زارع زاده برای بازی در نمایش«مردی برای تمامی فصول» از کردستان موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی این جشنواره شد.در این بخش همچنین آرتین زارع زاده بازیگر خردسال نمایش«مردی برای تمامی فصول» از کردستان مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفتند.

در کارگردانی هم المیرا منظری برای کارگردانی نمایش «سئوگی» از مرند، دیپلم افتخار و هدیه نقدی را دریافت و به‌عنوان بهترین کارگردان معرفی شد و احسان زین الدین برای کارگردانی نمایش « شنا در زمستان» از کرمانشاه لوح تقدیر و هدیه نقدی را دریافت کرد. در این مراسم نمایش«شنا در زمستان» به کارگردانی احسان زین الدین از کرمانشاه با انتخاب هیئت داوران به عنوان نمایش برگزیده دوره دوم جشنواره منطقه ای تئاتر مرزداران معرفی شد.

نمایش‌های صحنه‌ای

هیئت‌داوران در بخش آفیش و بروشور، با اهدای دیپلم افتخار و هدیه نقدی، سعید رنجبر را برای طراحی آفیش و بروشور نمایش«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین را به عنوان طراح برتر این جشنواره در بخش آفیش و بروشور معرفی کرد و لیلی صادقی برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «جامانده» از ماهشهر با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش گریم، دیپلم افتخار و هدیه نقدی جشنواره به میثم ملا زینل برای طراحی گریم نمایش«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین اهدا شد و آیسان کاری و رضا صاحب نظر طراحان گریم نمایش «1320» از بیله سوار موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی جشنواره شدند.

همچنین در این مراسم، هیئت داوران با اعلام اینکه در بخش نور انتخابی ندارد، دیپلم افتخار و هدیه نقدی جشنواره به رامین قاسمی برای آهنگسازی و موسیقی نمایش «عشق در قطاری که تمام نشد» از اردبیل اهدا شد و فرامرز نصیری هم برای موسیقی نمایش«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

در طراحی صحنه هم آرش رضایی برای طراحی صحنه نمایش «جامانده» از ماهشهر موفق به دریافت دیپلم افتخار و هدیه نقدی جشنواره شد و سید رسول فاطمی برای طراحی صحنه نمایش«1320» از بیله سوار و یاشار منوچهری برای طراحی صحنه نمایش«بی نهایت رفتن» از پارس آباد، لوح تقدیر و هدیه نقدی جشنواره را دریافت کردند.

در بخش بازیگری زن، مریم راثی رحیمی بازیگر نمایش «عشق در قطاری که تمام نشد» از اردبیل با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به‌عنوان برترین بازیگر زن جشنواره معرفی شد و نسیم پائیزی برای بازی در نمایش «حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین و نسرین هوشیار برای بازی در نمایش«بی نهایت رفتن» از پارس آباد، مشترکا" رتبه دوم را کسب کردند. در این بخش، همچنین آیسان کاری برای بازی در نمایش«عشق با طعم خردل» از بیله سوار ، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد و گروه بازیگران زن نمایش «جامانده» از ماهشهر و سیده عسل مجیدی بازیگر کودک نمایش«عشق در قطاری که تمام نشد» اردبیل با دریافت لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بازیگری مرد، فرهاد توفان برای بازی در نمایش «بی خان و مان» از اردبیل با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی توسط هیئت‌داوران به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره شناخته شد و محسن شاهی بازیگر نمایش «1320» از بیله سوار و کمال زارعی بازیگر نمایش«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین مشترکا" جایزه رتبه دوم بازیگریی مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به خود اختصاص دادند و مهدی عبادی بازیگر نمایش «1320» از بیله سوار ، با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی رتبه سوم جشنواره را دریافت کرد. رامان ملازیل بازیگر کودک نمایش«حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم هیئت‌داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی جشنواره را به یوسف دادجو هم برای نگارش نمایشنامه «1320» از بیله سوار اهدا کرد و  پویان اصغری برای نگارش نمایشنامه «حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی به عنوان نمایشنامه نویس دوم جشنواره شد. در این بخش آرش رضایی و عارف مهتاب برای نگارش نمایش های«جامانده» از ماهشهر و «بی نهایت رفتن» از پارس آباد مشترکا"با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم جشنواره را در این بخش به خود اختصاص دادند.

در بخش کارگردانی هم دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی جشنواره را مشترکا" به عنوان کارگردانان برتر به میثم ملازینل برای کارگردانی نمایش «حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم» از قزوین  و یوسف دادجو برای کارگردانی نمایش‌های «1320» از بیله سوار اهدا شد و لوح سپاس رتبه دوم این بخش به همراه هدیه نقدی مشترکا"به کیوان پورمحمدتقی برای کارگردانی نمایش«عشق در قطاری که تمام نشد» از اردبیل و آرش رضایی برای کارگردانی نمایش«جامانده» از ماهشهر اختصاص یافت و یاشار منوچهری هم برای کارگردانی نمایش«بی نهایت رفتن» از پارس آباد با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی سوم شدن.

هیئت‌داوران پس از مشاهده 7 اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای از شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار، قزوین، پارس آباد و ماهشهر، نمایش«1320» به کارگردانی یوسف دادجو از بیله سوار را به عنوان کار برگزیده جشنواره معرفی کردند.

 




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

نظرات کاربران