در حال بارگذاری ...
با حضور بهزاد آقا جمالی:

کارگاه آموزشی نویسای نقش در اردبیل برگزار شد

با هدف شناسایی و تربیت استعدادها، کارگاه آموزشی نویسای نقش با حضور بهزاد آقا جمالی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، در راستای تربیت و پرورش نسل جوان مستعد و شناسایی استعدادهای هنری و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی درگستره  استان های مختلف کشور و ایجاد فضایی مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت هنرمندان هنرهای نمایشی و نیز تشویق و حمایت از نویسندگان این حوزه به ویژه جوانان و در جهت تحقق برنامه های آموزشی عدالت محور دولت سیزدهم، کارگاه آموزشی نویسای نقش با حضور جوانان 20تا 30 ساله علاقمند به نمایشنامه نویسی و با تدریس بهزاد آقاجمالی به مدت یک هفته در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

در این طرح که به همت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل برگزار شد، 17نفر از نمایشنامه نویسان و علاقمندان به نمایشنامه نویسی حضور داشتند.

برای اجرای این طرح در اردبیل، پس از انتشار فراخوان ثبت نام و اطلاع رسانی های مکرر از طریق فضای مجازی و  برگزاری جلسات حضوری با علاقمندان و‌نمایشنامه نویسان جوان در استان اردبیل ۳۶نفر ثبت نام به عمل آمد. دو جلسه مقدماتی برای ارزیابی ثبت نام کنندگان و تقویت بنیه علمی این افراد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و انجمن هنرهای نمایشی اردبیل و با استفاده از کارشناسان هنرهای نمایشی استان برگزار شد و در نهایت تعداد ۱۷ نفر در مدت یک هفته در کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور دکتر بهزاد آقاجمالی حضور یافتند. در این کارگاه نخست به آشنایی با مبانی نمایشنامه نویسی و آشنایی با ساختارها و معرفی نمایشنامه پرداخته شد و در روزهای بعد کارگاه با نوشتن اتودهایی توسط هنرجویان  ادامه یافت.
جلسات حضوری به طور روزانه و هر روز در حدود چهار الی پنج ساعت ادامه داشت. در روز آخر جلسات حضوری فرمهای نظرسنجی توزیع و توسط هنرجویان تکمیل شد. اظهار رضایت بسیار بالای هنرجویان از برگزاری کارگاه و استاد اعزامی از تهران نشان از مطلوبیت کارگاه بود. مقرر شد ادامه کلاسها به صورت جلسات مجازی با تمهیداتی که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی انجام خواهد گرفت تداوم یابد. هنرجویان بر استمرار کارگاه در آینده اصرار داشتند و طی درخواست جمعی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و‌ انجمن این خواسته خود را اعلام کردند.

در حاشیه این کارگاه، نشست نمایشنامه نویسان استان هم با حضور جمعی از نمایشنامه نویسان استان و بهزاد آقاجمالی در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان برگزار شد.




مطالب مرتبط

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

نظرات کاربران