در حال بارگذاری ...
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

ایران تئاتر، اردبیل، سعید نوریان: حلول دوباره خورشید بهاری بویژه در سال جدید که مصادف با روزها و شب های نورانی و پرفضیلت ماه مبارک رمضان شده است و نیز تقارن هفتمین روز فصل نو شدن و موسم تجدید حیات دوباره طبیعت با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که اگرچه جسم شان در این دنیای خاکی نیست، اما روح شان در همه لحظه ها و روزهای سال ساری و جاری است. هنرمندانی که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند. هنرمندانی وارسته که یادگارانی ارزشمند از جنس هنر و فرهنگ برای آیندگان به ارث گذاشته اند.

آسمان بلند و فیروزه ای فرهنگ وهنر کهن دیار دالارشاد و دارالامان اردبیل و دامنه های دیار سالاوان شقایق پرور  پیوسته پرستاره بوده و فروغ فرهنگ فرازنگی و فرهیختگی فرهیختگان این خطه گل آذین  هماره دل و دیده  ایرانیان وجهانیان را روشنی و گرمی بخشیده است. جوهره این فرهنگ مانا و جاوید متاثر از فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی  و توسل و تمسک به خاندان رسول مهربانی، حضرت محمد(ص) و عشق و ارادت به ساحت قدسی روح نامیرای عشق در کالبد زمان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و  ماه منیر دشت نینوا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است؛ ایمان است و جان مایه اش عشق و این است راز ماندگاری و جاودانگی فرهنگ وهنر این دیار مقدس. تعالی و ارتقای فرهنگ و هنر این دیار در سایه همت و تلاش عزیزانی است که هرآنچه را که داشته اند، در طبق اخلاص گذاشته اند و کاری کرده اند کارستان تا همه به نیکی از مردم دیار و فرهنگ و هنرش یاد کنند. تئاتر اردبیل که تئاتری پویا، رونده و تعالی بخش است، مدیون تلاش های عاشقانه و صادقانه هنرمند گمنامی است که اندیشه شان فقط و فقط ارتقای این هنر مانا و انسانی و زمینه سازی برای  تحقق شعار تئاتر برای همه که این روزها به یک شعار جهانی تبدیل شده است، بوده و هماره برآن بوده و هستند تا چراغ های صحنه های نمایش استان پر فروغ و نقش هایشان در صحنه ها جاودانه باشد. به بهانه آغاز سال نو و بزرگداشت روزجهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی و به رسم فرهنگ و آیین اسلامی و ایرانی مان، در این روزهای خاطره انگیز، یاد و خاطره شهدای تئاتر استان روان شادان جنت مکان، شهیدان: قدرت بشام، ایرج پیری، یوسف آهنگری، بهنام ابراهیم پور، حجت ایرانی جم، جعفر حمزه زاده، واحد رضایی، عطامعلی صداقت، ناصرعلی صوفی، سعید طلوعی، محمد عظیمی ججین، فضلعلی فرزانه، مالک واثقی نژاد، حبیب الله صادقی لر، شاهین قدیری معصومی، توحید قربانی، داریوش قهرمانی، خلیل محمد زاده علمداری، ابراهیم محمدزاده علمداری، مهدی مرادی، امیرعلی مستعلی زاده، ایرج مهری، قدرت بشام، بهروز سعیدی، حسن سعادتی، خداوردی قنبری، رحیم جعفری، بهرام شکرزاده، ایوب جهانگیری، حسین قره زاده و بهمن قاسمی و هنرمندان سفرکرده صحنه های نمایش استان دارالارشاد اردبیل؛ زنده یادان: حسن نجفلو(حسن آرتیست)، داود جلایی، اسماعیل صدقیانی، ناصر جعفری، خسرو سرداری، غلام حسین میرزاقلــی پور، احدواحدیزاده، مجید واحدیزاده، حامد فرجی، احمد منتخبی، بهزاد پارسا، اکبر اسکندرزاده، صیاد رمضان پور، فیروز داودی، اکبر منصوری، رضابابایی، داود رضایی، عظیم اسدی، محمدحسین اجارودی، موسی اصغر زاده، حمدالله دانش، پرویز عاصم کفاش اردبیلی، یوسف جاوید، شفیع خلیل زاده، حبیب نجفلو، مریم عمرانی، کاظم صاحب، غلام حسین جلالی، میلاد حاجی زاده، مریم عزیزخانی، احمد فیضی، شیدا سیمزاری، شهروز محبی، سید صدرالدین دانیالی، بهلول پیرآردی، حسن سعیدی گرمی، شهریار اشرفی، بهنام فرجاد، رحمان پرواسی، سیامک باقری، مهدی فلاحی و بهزاد حمید خلق را در ارتقاء و شکوفایی تئاتر شهرهای مختلف استان و اجرای باشکوه و باعظمت جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای در استان اردبیل ، سهمی ارزشمند و حضوری تحسین آفرین داشته اند، گرامی می داریم و اعلام می کنیم که تعالی امروز تئاترمان مدیون همت و اراده دیروز شماست و نغمه های خوش تان در صحنه های نمایش استان برای همیشه تاریخ ماندگار و جاوید خواهد ماند . عید و روزتان مبارک و یادتان گرامی. 




مطالب مرتبط

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران