در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، پیامی را به مناسبت 27 مارس، روز جهانی تئاتر و هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی، منتشر کرد. 

 در متن این پیام آمده است:

«یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.

رمضان، فصل سیراب شدن در بر دوست و بهره مندی از خوان گسترده الهی و ماه ضیافت حضرت احدیت است و بهار فصل نو شدن و رستاخیز طبیعت است و بهانه ای برای تجدید مهربانی ها و تغییر و تحول. روز جهانی تئاتر امسال با دو بهار متقارن شده است، بهار قرآن و بهار طبعیت. این تقارن نیک را به همه تئاتری های دارالارشاد استان اردبیل که همواره با حضور درخشان شان در صحنه های تئاتری، چراغ صحنه ها روشن نگه داشته و موجبات رشد و شکوفایی تئاتر استان را فراهم می کنند، تبریک و شادباش گفته و امیدوارم با همتی که در این دوستان تئاتری سراغ داریم، در سال جدید هم شاهد رونق صحنه ها و درخشش هنرمندان مان در مجامع و رویدادهای مختلف تئاتری باشیم.

بدون شک تئاتر، هنری انسانی، تاثیرگذار، ماندگار و تعالی‌بخش است که به عنوان رسانه‌ای مهم در انتقال مفاهیم  و پیام های ارزشی و انسانی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است. تئاتر، هنری است که ریشه در آئین‌ها و باورهای مذهبی و ایرانی ما دارد و به عنوان هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه، نقشی برجسته ایفا می‌کند.
استان دارالارشاد اردبیل هم با پیشینه غنی تاریخی، مذهبی و فرهنگی که دارد، از تئاتری ریشه‌دار و برگرفته از آئین‌های مذهبی و دینی برخوردار است و هنرمندان این دیار با همت والا و تلاش های ارزنده شان، حضوری فعال در صحنه های نمایش داشته و موجبات رونق این هنر ماندگار را در جای جای این استان فراهم می کنند. در سال 1402 هم، هنرمندان تئاتر این استان علاوه بر تولید و اجرای نمایش های متعدد به صورت عمومی و برای آحاد مختلف مردم، سهم بزرگی را در برگزاری رویدادهای تئاتری در شهرهای مختلف استان و نیز حضور افتخارآمیز در رویدادهای تئاتری برگزار شده در داخل و خارج کشور، داشته اند. برگزاری جشنواره‌ تئاتر استانی در اردبیل با شکوه و عظمت و با حضور 19 گروه نمایشی از شهرستان های استان و حضور 5 نمایش از این رویداد مهم در جشنواره تئاتر منطقه ای کشور در تبریز، برگزاری موفقیت آمیز جشنواره منطقه ای تئاتر مرزداران در بیله سوار با حضور گروه های نمایشی از استان های مختلف کشور و احیای دوباره جشنواره تئاتر طنز شادمانه و برگزاری موفق آن در شهر گرمی ، فرصتی را فراهم کرد تا هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان، ماحصل ماه‌ها تلاش‌های صادقانه خود را به نمایش بگذارند و موجبات توسعه کمی و کیفی تئاتر در شهرستان‌های استان فراهم سازند. در سال گذشته، هنرمندان تئاتر استان علاوه بر حضور درخشان در جشنواره‌ تئاتر بین المللی فجر، جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، جشنواره بین المللی تئاتر آئینی و سنتی، جشنواره ملی تئاتر رضوی، جشنواره ملی تئاتر سنگر، جشنواره پانتومیم زنجان، جشنواره اتودهای نمایشی بوکان و جشنواره بین‌المللی تئاتر آتوس ترکیه، جوایز ارزشمندی را در این رویدادهای تئاتری برای استان به ارمغان آوردند که بدون شک در تاریخ فرهنگ و هنر این دیار برای همیشه به یادگار خواهد ماند. سال گذشته در کنار برگزاری مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن هنرهای نمایشی استان، جشن صدسالگی تئاتر خلخال و همایش هنرمندان تئاتر استان و تبادل گروه های نمایشی شهرستان های مختلف استان، کارگاه های متعدد آموزشی نیز به بهانه های مختلف در شهرهای تابعه استان برگزار شد که هریک در رونق تئاتر استان در این سال، سهم بزرگی را داشته اند. به بهانه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی و با گرامی‌داشت یاد و خاطره هنرمندان شهید و فقید استان، تلاش‌های ارزنده و قابل تحسین هنرمندان عزیز استان را در تولید و اجرای نمایش در جای جای استان ارج نهاده و امیدوارم که سال جدید، فصلی تازه برای ارتقای تئاتر استان باشد.»

 

 




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران