در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل اعلام کرد:

اختصاص 3 میلیارد ریال برای انجمن هنرهای نمایشی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از اختصاص ۳ میلیارد ریال برای انجمن هنرهای نمایشی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، در دیدار جمعی از هنرمندان و فعالین تئاتر استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی که به‌مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام یافت، امیر رجبی از تخصیص 3 میلیارد ریال برای حمایت از برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در سال جاری خبر داد.

در این دیدار که در سالن شهدای هنرمند اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان صورت گرفت، سعید نوریان، غریب منوچهری، احمد مسرت، محمدتقی اسماعیلی، نینا شاه‌محمدی، محمد سیمزاری، علی حسن‌زاده، سیدرضی محمودی، سیدرزاق صفوی، خداوردی خسروی، اردشیر عابدی، سلیم معزی، پریسا صدایی‌آذر، ابراهیم عادل‌نیا و سعید افخمی حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی در این دیدار، با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، با اشاره به کمک 3 میلیارد ریالی به انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: «این  مبلغ از محل اعتبارات قرارگاه شهید آوینی و حسب‌الامرر وزیر محترم فرهنگ و ارشاداسلامی برای انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها اختصاص یافته است.»

او با اشاره به نقش و جایگاه تئاتر در ارتقای فرهنگ جامعه، فعالیت‌های انجام شده در حوزه نمایش را در استان مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه در سال گذشته جشنواره تئاتر استانی با شکوه و عظمت برگزار شد، حضور 19 گروه نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان را در این رویداد نشانه همراهی ارزشمند هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان با این رویداد تئاتری عنوان کرد.

امیر رجبی همچنین با بیان اینکه جشنواره تئاتر طنز شادمانه پس از چند سال وقفه، دوباره در سال 1402 و در شهر گرمی احیاء شده است، از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران در شهر مرزی بیله سوار، به عنوان اقدامی برای برندسازی برای تئاتر استان یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با اعلام اینکه در سال گذشته شاهد برگزاری همایش بزرگداشت صدسالگی تئاتر خلخال و گردهمایی هنرمندان تئاتر استان با حضور مدیران ارشد نمایشی کشور بوده‌ایم، برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان را گامی مثبت برای ساماندهی به فعالیت‌های نمایشی استان اعلام کرد.

امیر رجبی پیگیری تکمیل تالار مرکزی و ایجاد سالن بلک باکس را از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و با بیان اینکه با تکمیل و افتتاح تالار مرکزی شهر اردبیل، هنرمندان تئاتر استان صاحب یک سالن مجهز تئاتری خواهند شد، از اختصاص 50 میلیارد تومان برای این پروژه بزرگ فرهنگی و هنری استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اشاره به حضور هنرمندان تئاتر استان در رویدادهای مختلف نمایشی، اردبیل را از استان‌های پیشرو در تئاتر کشور عنوان کرد و بر ضرورت همدلی و هم‌افزایی بین هنرمندان تئاتر استان تاکید کرد.

 




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

نظرات کاربران