در حال بارگذاری ...

برنامه‌های بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی در شهرهای استان اردبیل

هنرمندان و مدیران و فعالان تئاتری در شهرهای مختلف استان اردبیل، با هدف گرامی‌داشت روز ملی هنرهای نمایشی، دور هم جمع شدند و یاد چهره‌های از دنیا رفته تئاتر این استان را زنده نگه داشتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، با هدف بزرگداشت روز جهانی تئاتر و گرامی‌داشت روز ملی هنرهای نمایشی، برنامه‌های مختلفی در شهرهای تابعه استان اردبیل اجرا شد.

در شهرستان خلخال، ادای احترام به زنده‌یادان احمد منتخبی، حامد فرجی، سیدصدرالدین دنیالی و مریم عمرانی در نشست جمعی از هنرمندان با رویا کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان صورت گرفت. همچنین گردهمایی هنرمندان و فعالین تئاتر خلخال با حضور سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال در مجتمع فرهنگی و هنری این شهر برگزار شد.

هنرمندان شهرستان گرمی هم با حضور در سالن استاد فیروز داودیِ اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، با ابراهیم مجیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و یاد و خاطره زنده‌یادان فیروز داودی، محمدحسین اجارودی، حسن سعیدی‌گرمی و مهدی فلاحی از هنرمندان فقید این شهرستان را گرامی داشتند.

در شهرستان بیله‌سوار نیز با حضور شهاب ملکی و ضمن ادای احترام به شهروز محبی و بهنام فرجاد از هنرمندان فقید این شهرستان و کاشت نهال در محوطه بیرونی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، نشست دورهمی هنرمندان برگزار و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گرامی داشته شد. 

به همین مناسبت، هنرمندان و فعالان تئاتر شهرستان پارس‌آباد هم با حضور در آرامستان این شهر به هنرمندان فقید از جمله بهلول پیرآردی، صیاد رمضان‌پور و غلام میرزایی ادای احترام کردند و پس از کاشت نهال در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری آراز، در مراسمی با حضور حسن لامعی، از طیب نوری از پیشکسوتان و فعالین تئاتر این شهرستان تجلیل کردند. در این شهرستان  علاوه بر رونمایی از فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشنامه «من ابراهیم نیستم» نوشته اکبر صادقی با هدایت فرشاد آدیگوزلی و خوانش مجید مصدق، خوانده شد.

هنرمندان شهرستان نیر هم به همراه رحمان زمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با علیرضا حسینی، فرماندار این شهرستان، نشستی صمیمانه را برگزار کردند.

در شهرستان مشگین‌شهر هم هنرمندان و فعالین تئاتر به همراه محمد جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، با حضور در منازل جلال محمدلو و پرویز صابری، از این هنرمندان پیشکسوت عیادت و تجلیل کردند. همچنین به همین مناسبت، دورهمی هنرمندان مشگین شهر هم برگزار و جلسه نمایشنامه‌خوانی و مرور سبک‌های نمایشی در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برپا شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران