در حال بارگذاری ...
در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان

فراخوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان منتشر شد

فراخوان بیست‌ودومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان (به میزبانی شهرستان پارس‌آباد) در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، فراخوان بیست‌ودومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده است:

«اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد با همدلی، همکاری و مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، دستگاه‌های اجرایی شهرستان پارس‌آباد و گروه‌های هنری و هنرمندان منطقه، بیست‌ودومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان را با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، امیدآفرینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کشف استعدادهای نو و جوان و تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی با بهره‌گیری از زبان نافذ نمایش، تشویق و ترغیب هنرمندان برای خلق آثار فاخر، ایجاد بستری برای ارائه ایده‌های خلاق با رویکرد اجرای عمومی و جذب مخاطب برای همه برگزار می‌کند:

مقررات و ضوابط:

گستره حضور و شرکت برای هنرمندان دراین جشنواره، شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز و انگوت خواهد بود.

این جشنواره در سه بخش خیابانی(رقابتی)، صحنه‌‌ای(رقابتی) و بخش ویژه مربوط به کودک و نوجوان یا کار اولی‌ها برگزار‌ خواهد شد.

تاکید این جشنواره بر اجرای عمومی و جذب حداکثری مخاطب برای انتقال مفاهیم ارزشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی  و تعهد بر اجرای عمومی حداقل 10 اجرا خواهد بود.

به استناد شیوه‌نامه برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها، شورای سیاست‌گذاری بر روند جشنواره نظارت مستقیم خواهند داشت.

اولویت حضور نمایش‌های متقاضیان شرکت در این رویداد هنری با تولیدات جدید بوده که توسط همان گروه در هیچ جشنواره و اجرای عمومی به روی صحنه نرفته باشد و متقاضیان بایستی تا تاریخ اعلامی در فراخوان، فیلم نمایش خود را به دبیرخانه ارسال کنند. 

بازبینی نمایش‌های ارسالی توسط هیئت بازبین انتخابی جشنواره از روی فیلم‌های ارسالی خواهد بود.

محورها و موضوع فراخوان:

آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی، دفاع مقدس و مقاومت، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، امید‌‌‌آفرینی برای جوانان و نوجوانان، کودکان و نوجوانان در معرض آسیب، کارآفرینی و موضوعات آزاد خواهد بود.پ

تقویم جشنواره:

آخرین مهلت ارسال فیلم نمایش برای شرکت در جشنواره: 15 اردیبهشت 1403

زمان اعلام نتایج بازبینی: 20 اردیبهشت 1403

برگزاری جشنواره: دهه سوم اردیبهشت 1403

مدارک مورد نیاز ارسالی:

سه حلقه دی وی دی حاوی فیلم نمایش با فرمت mp4  و کیفیت HD

ارائه مجوز کتبی از نویسنده متن نمایش

یک قطعه عکس از کارگردان به همراه رزومه کامل ( به‌صورت فایل)

کمک هزینه، جوایز و هدایا:

از سوی ستاد جشنواره به گروه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی کمک هزینه تولید و اجرا با صدور مجوز شورای نظارت بر نمایش در بخش صحنه‌ای از مبلغ 70 میلیون ریال تا مبلغ 100 میلیون ریال و در بخش خیابانی از مبلغ 40 میلیون ریال تا مبلغ 70 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. با توجه به تاکید این جشنواره بر اجرای عمومی، گروه‌ها تا سقف 10 اجرا متعهد خواهند شد. تعداد، زمان و محل اجراهای عمومی بر اساس جدول زمان‌بندی دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

با اعطای لوح و هدایای نقدی در بخش‌های کارگردانی (سوم ، دوم و اول مبلغ 30، 40 و 50 میلیون ریال)، نویسندگی (سوم ، دوم و اول مبلغ 20، 30 و 40 میلیون ریال) ، بازیگری مرد (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) ، بازیگری زن (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) طراحی صحنه (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) ، طراحی لباس (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) ، طراحی نور (سوم، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) ، طراحی آفیش و بروشور (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال) و موسیقی (سوم ، دوم و اول مبلغ 20 ، 30 و 40 میلیون ریال)  در مراسم اختتامیه جشنواره و بر اساس آرای هیئت داوران، از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری در جهت افزایش سواد نمایشی، کارگاه‌های تخصصی در طول جشنواره با استفاده از اساتید مجرب مهیا خواهد بود.

آدرس دبیرخانه: استان اردبیل، شهرستان پارس‌آباد، فلکه‌ سپاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماره تماس: 04532723633




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند

کاظم نظری در نشست صمیمی با هنرمندان تئاتر شهرستان مرزی پارس آباد از هنرمندان به عنوان سرمایه های ارزشمند یاد کرد و بر حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر منزقه ای مغان تاکید کرد.

|

نظرات کاربران