در حال بارگذاری ...
در بیانیه هیئت داوران مطرح شد:

تاکید بر ارتقای آثار نمایشی

هیئت داوران جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان استان بر ضرورت ارتقای کیفیت آثار نمایشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، هیئت داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان  استان اردبیل متشکل از داور فرمانی، داریوش علومی و مهدیه علیقلیزاده با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ارتقای کیفیت آثار نمایشی تاکید کرد. در بیانیه هیئت داوران آمده است:

 «هیئت‌داوران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ضمن تشکر از زحمات کلیه گروه‌های نمایشی بیانیه خود را به شرح زیر تقدیم می‌دارد خارج شدن جشنواره از چهارچوب تئاتر عروسکی و آزادی عمل گروه‌ها در انتخاب شیوه اجرا موجب شد که آثاری زیبا و جذاب در این دوره خلق شود و با استقبال تماشاگران مواجه گردد. البته فرصت محدود جشنواره باعث شد گروه‌ها نتوانند آن‌طور که بایدوشاید زمینه را برای اجرای نمایشی روان، پخته و تماشاگرپسند فراهم نمایند. بر این اساس به‌منظور ارتقای کیفیت آثار نمایشی نکاتی بدین شرح اعلام می‌گردد:

  1. -  دقت نظر کارگردان‌ها در انتخاب متون نمایشی: بدیهی است نمایشنامه پیش‌شرط اساسی برای خلق یک اثر نمایشی خلاق زیبا و تماشاگرپسند است.
  2. -   استفاده از عنصر موسیقی و افکت برای دراماتیزه کردن نمایش. در نمایش کودک و نوجوان عنصر موسیقی نقش کلیدی برای پیشبرد نمایش دارد
  1. -  تناسب شیوه اجرا با متن: بدیهی است انتخاب شیوه اجرای خلاقانه که با متن تناسب و همخوانی داشته باشد می‌تواند موجب وجد تماشاگران شده و منجر به خلق اثری زیبا و هنرمندانه گردد.
  2. -  تشکیل کارگاه‌های بازیگری برای ارتقای سطح بازیگری اعضای نوجوان و ارشد کانون با دعوت از هنرمندان درجه‌یک استان: به‌یقین این اتفاق موجب خواهد شد کیفیت آثار نمایشی در جشنواره‌ها و نیز اجراهای عمومی به سطح مطلوب و قابل قبولی برسد.

در پایان انتظار می‌رود با حمایت عملی کانون استان از اجرای عمومی گروه‌های نمایشی، بستر لازم را برای استمرار فعالیت‌های نمایشی هنرمندان فراهم شود و همچنین تماشاگران نیز فرصت بهره‌مندی از دیدن آثار زیبا و خلاقانه مربیان و اعضای کانون را به دست آورند.

هیئت‌داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی»




مطالب مرتبط

در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی
در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی

در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست‌ودومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان، این رویداد بسیار با اهمیت خوانده شد که فرهنگ عمومی شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی را ارتقاء داده است.

|

نظرات کاربران