در حال بارگذاری ...
...

پس از اجرا در اردبیل:

«ترانه تلخ تارا» در شهرهای مشگین شهر و پارس آباد اجرا شد

نمایش «ترانه تلخ تارا» در شهرهای مشگین شهر و پارس آباد هم به صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، غریب منوچهری پس از اجرای نمایش «ترانه تلخ تارا» در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، این نمایش را در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر و مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب شهر پارس آباد هم، برای هنرمندان و دوستداران نمایش این شهرها به صحنه برد. این نمایش را که فیدون ولایی نوشته از تولیدات آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی آکتورال اردبیل است که در آن نینا شاه محمدی، آیسان کاری و محدثه مولایی به همراه فرهاد توفان، نعیم جوهرچی، یوسف فرزانه، علی علایی و شهزاد رنود ایفای نقش می کنند.

«ترانه‌ تلخ تارا» با بهره‌گیری از شیوه نمایش سنتی شادی آور ایرانی به ویژه مجالس تقلید زنانه؛ راوی داستان دختر دم بختی به نام تارا است که بر خلاف دو ناخواهری‌اش، زیور واختر که از اوسال‌ها بزرگ‌ترند و همچنان در خانه مانده‌اند؛ خواستگار پول‌دار اما بی‌فرهنگی دارد. زیور و اختر می‌کوشند تا او را مجاب به این ازدواج کنند، اما تارا که دل در گرو عشق جوان نی‌نوازی دارد، بر سر دوراهی تصمیم‌گیری مانده است... 

یاشار هاشمی، محمدامین نوروزی، مهدی صفوی، مهران آخری، امیرمهدی علیزاده و امین صفوی موسیقی زنده این نمایش اجرا می کنند و بهاره شهامتی، نوید اچگان، فرشید سلامت، تورال و طاها منوچهری، زهرا محمدی، سالار رحیمی، محسن جلیلی، سارا مقیمی و بهرام نصراللهی دیگر عوامل فنی و اجرایی این نمایش هستند.

این نمایش توسط آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی آکتورال تولید و با مشارکت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان اجرا می شود.