در حال بارگذاری ...
...

در اولین روز جشنواره صورت گرفت:

اجرای 5 نمایش از شهرهای گرمی، پارس آباد و بیله سوار

اولین روز جشنواره تئاتر منطقه ای مغان شاهد اجرای نمایش های«کارگر»، «اعتراف ها و دروغ ها»، «غملی اورک»، «عشق با طعم خردل» و «باغ آرزوها» از شهرهای گرمی، پارس آباد و بیله سوار بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، در اولین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان نمایش های نمایش های«کارگر»، نوشته والتر وایکس با ترجمه نیما کوشیار و هدایتگری حسن مهدی زاده از گرمی «اعتراف ها و دروغ ها» نوشته مهدی میر باقری به کارگردانی نسرین هوشیار از پارس آباد، «غملی اورک» نوشته عرفان زکی زاده و حسن فاضلی به کارگردانی پویا شاهی از گرمی، «عشق با طعم خردل» نوشته محمد رضا عبادیانی به کارگردانی آیسان کاری از بیله سوار و «باغ آرزوها» نوشته پرویز بشردوست با هدایت محسن شاهی از بیله سوار  در بخش های نمایشنامه خوانی، صحنه ای و خیابانی در سالن زنده یاد رمضان پور، مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب و محوطه مجتمع فرهنگی و هنری آراز اجرا شد.

در نمایشنامه «کارگر» که داستان زندگی زن جوانی را به چالش می کشد که به دور از چشمان همسر کارمندش کودکی جعلی می سازد تا غم تنهایی اش را به نوعی در نبود شریک زندگی اش جبران کند، عبدالعلی صمدی، اسماء داورپناه و حسن مهدی زاده نقش خوانی کردند و صحنه خوان آن مهدیس سیفی بود. این اثر در بخش نمایشنامه خوانی  توسط گروه تئاتر ترمه گرمی خوانده شد.

«اعتراف ها و دروغ ها» دومین نمایشی بود که توسط گروه تئاتر آران هنر پارس آباد در بخش صحنه ای با بازی امید محمودی، نسرین هوشیار، سحر موسوی و شهرام شکری در سالن زنده یاد صیاد رمضان پور مجتمع فرهنگی و هنری آراز پارس آباد اجرا شد. در این نمایش که روایتگر سرنوشت چهار نفر که به صورت جداگانه از مشکلات اتفاق افتاده در زندگی‌شان می‌گویند، حسن جباری، روژینا افشاری، امین نوروزی، رضا صاحب نظر، حامد اسکندرزاده، میثم حبیب پور، نسرین هوشیار، محمد منوچهری، توحید قهرمانی، محمد رضا نریمان، ولی دادرس، سیما میرزایی و زین العابدین بری به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند.

هنرمندان شهرستان گرمی در این روز همچنین نمایش«غملی اورک» را توسط گروه هنری آراز در بخش خیابانی اجرا کردند. در این نمایش حسین فاضلی، پویا شاهی، امیر مهدی زکی زاده و قادر داور پناه به اجرای نقش پرداختند. این نمایش داستان آدم هایی است که با بهره گیری از موقعیت خود، حق دیگران را تضییع می کنند و ... در این نمایش هم مهدی مهدوی، ایلیا زندیان، قادر داورپناه، حسین فاضلی و عرفان زکی زاده به عنوان عوامل حضور داشتند.

«عشق با طعم خردل» عنوان چهارمین نمایشی بود که توسط گروه تئاتر باربد بیله سوار با مشارکت آموزشگاه هنرهای نمایشی آکتورال در  روز اول این رویداد تئاتری در مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب پارس آباد اجرا شد. در این نمایش که آی سان کاری به  به عنوان تنها بازیگر آن، داستان زندگی و عشق روژان را در جریان هشت سال دفاع مقدس  روایت می  کند، یوسف دادحو، المیرا حسن پور، فرشاد آدیگوزلی، جابر فتحی، حسین نوروززاده، جابر رستمی زاده، محمد رضا باوفا، مسعود گوزلی و اکبر صادقی همکاری داشتند.

اما آخرین کار روز اول جشنواره بیست و دوم تئاتر منطقه ای مغان، خوانش نمایشنامه« باغ آرزوها» توسط گروه تئاتر باربد بیله سوار با نقش خوانی مهدی باوفا و فخرالدین هوشیار و صحنه خوانی مهدی عبادی بود. «باغ آرزوها» رویا پردازی هر روزه 2 جوان است که به مرگ منجر می شود و دوباره تکرار بازی هر روزه آنان.

در این روز همچنین جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده با حضور شهرام محرابی برگزار شد. مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در روز یکشنبه بیست و پنجم شهریور در مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب پارس آباد برگزار می شود.