در حال بارگذاری ...
همزمان با روز طبیعت

اختتامیه دومین جشنواره هنری هفت سین در اردبیل برگزارمی شود

در سیزدهمین روز از سال نو ، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره هنری هفت سین در مجتمع فرهنگی و تفریحی شهر اردبیل برگزار می شود .

در سیزدهمین روز از سال نو ، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره هنری هفت سین با برنامه های مختلف هنری و با هدف احیای آیین ها ، بازی ها و نمایش های بومی محلی در مجتمع فرهنگی و تفریحی شهر اردبیل برگزار می شود .

حمید لطف‌اللهیان ، شهر دار اردبیل در مراسم جشن نوروز که در محوطه تاریخی و فرهنگی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود با اعلام این خبر ، گفت : آداب‌ورسوم متنوعی در این منطقه به مرور زمان شکل گرفته که هر یک تأکیدی بر هویت فرهنگی این استان دارد.

وی با تأکید به اینکه شهرداری اردبیل احیای هویت فرهنگی و تاریخی را بخشی از رسالت خود می‌داند، ادامه داد: حتی در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز پیوست فرهنگی مورد تأکید است.

وی با اشاره به برگزاری آیین های  سنتی نواوستی، تکم گردانی در محلات و مناطق، جشنواره هفت‌سین و جشن استقبال از بهار ، گفت : در مراسم اختتامیه جشنواره هنری هفت سین ، برنامه های مختلفی نظیر تکم گردانی ،کوسا اویونی ،بازی های محلی ، قزل باش ها ، آق قویون قره قویون ، نمایش دفاع مقدس ،نمایش طنز ، عاشیقلار،رقص و حرکات نمایشی با حضور 60 هنرمند و هنرآموز اردبیلی اجرا خواهد شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران