در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز جهانی تئاتر

استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با پیشکسوت تئاتر این استان دیدار کردند

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر ، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با حضور در منزل استاد روح الله حبیب زاده ، از تلاش های این هنرمند نام آشنای استان قدردانی کردند.

به گزارش تئاتر اردبیل، همزمان با جشن های نوروز و به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و با هدف تکریم هنرمندان پیشکسوت هنرهای نمایشی استان ؛ مجید خدابخش ، استاندار اردبیل ، سید ناصر اسحاقی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان  ، ناصر نصیری ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، جواد زنجانی ، فرماندار اردبیل و نیز  شفیع شفیعی و فرهاد عظیمی ، مدیران کل مور اجتماعی و فرهنگی  و روابط عمومی استانداری با حضور در منزل استاد روح الله حبیب زاده  از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان ، از تلاش های این هنرمند نام آشنا قدردانی کردند. در این دیدار صمیمانه ، استاندار اردبیل با تبریک روز جهانی تئاتر ، تئاتر را هنری تامل برانگیز ، مردمی و تاثیرگذار در فرهنگ عمومی عنوان کرد و با اشاره به کارکردهای این هنر ، از تلاشگران هنرهای نمایشی استان در جهت تولید و اجرای نمایش قدردانی کردند . وی با تاکید بر ضرورت مردمی کردن تئاتر ، گفت : تماشای تئاتر باید در سبد هزینه های خانواده ها قرار گیرد .

روح الله حبیب زاده از هنرمندان پیشکسوت استان هم در این دیدار با قدردانی از مسئولین اجرایی استان و با اشاره به حضور تاثیرگذار هنرمندان تئاتر استان در مجامع و محافل مختلف ،خواستار حمایت جدی دولت از این هنر شد.

استاد روح الله حبیب زاده ، متولد 1335 شهر اردبیل است که فعالیت های نمایشی خود را از سال 1351 زیر نظر استاد عسگر قدس با بازیگری آغاز کرده و در نمایش های شاهسون ها ، مرگ در صحنه و هنرمندان خسته اند و بیز یمک ایستیوک و مجموعه های تلویزیونی گون چیخان و هتل قوجالار و چندین نمایش کوتاه صحنه ای و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است . وی علاوه بر مدیریت اجرایی جشنواره های مختلف استانی ، منطقه ای و ملی و حضور در هیئت های بازبینی ، بازخوانی و داوری جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای ،نمایش های ؛ بازی ، خواب ، ابریشم بهاء ، خلوت ، سارای ، انصارالثوره ،کلید وصل ،اله ناز ، شرط الساعه ، خمیرسلطان ،ائللر و اویونلار را نوشته و کارگردانی کرده است . وی ضمن عضویت در هیئت امنای انجمن نمایش اردبیل ، مسئولیت چند دوره انجمن نمایش شهرستان اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان را بر عهده داشته است .




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران