در حال بارگذاری ...
همزمان با میلادمولود کعبه

جشنواره هنری نمایشی هفت سین با اجرای آیین های نمایشی بومی و محلی در اردبیل به پایان رسید

آیین اختتامیه جشنواره هنری نمایشی هفت سین با حضور گسترده مردم و با اجرای نمایش های ایینی و سنتی در مجموعه فرهنگی سیاحتی شورابیل اردبیل برگزار شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، همزمان با سالروز ولادت مسعود اولین مهر فروزان سپهرعصمت و طهارت و مولود کعبه، حضرت علی (ع)،با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل و مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی، آیین اختتامیه دومین جشنواره هنری نمایشی هفت سین با استقبال گسترده و کم نظیر مردم و با اجرای نمایش های آیینی و سنتی توسط هنرمندان تئاتر اردبیل در مجموعه فرهنگی سیاحتی شورابیل اردبیل برگزار شد.

 این جشنواره با هدف شناسایی تاریخ و فرهنگ غنی منطقه و احیای آداب و رسوم قدیمی و آیین های نمایشی این کهن شهربا حضور بیش از 60 هنرمند تئاتر اردبیل برگزار شد.

در  مراسم  اختتامیه این جشنواره ، بخش‌هایی همچون؛ تکم گردانی، اجرای نمایش درباره چابک سواری سربازان در جنگ چالدران، آیین عرفانی سربازان قیزیل باش، نمایش تیراندازی سواران مشروطه و یاران حاج باباخان اردبیلی، نمایش نظامی دوران دفاع مقدس، بازسازی نمایش آیین‌های نوروزی و اجرای موسیقی‌های عاشیقی توسط هنرمندان اردبیلی اجرا شد. علی حسن زاده، امین رسولی، محمدتقی اسماعیلی، شاهد مجتهدزاده و احمد پروستان کارگردانان بخش های مختلف نمایشی این جشنواره بودند .

مراسم افتتاحیه این جشنواره که روز 26 اسفند  در ورودی جدید دریاچه شورابیل اردبیل برگزار شد نیز با استقبال خوب شهروندان اردبیلی همراه بودند.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: شهرداری اردبیل با برگزاری چنین مراسمی گام موثری در افزایش و پیشرفت نشاط اجتماعی در جامعه برداشت که با استقبال مردم روبرو شد.

ناصرنصیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم با قدردانی از هنرنمایی هنرمندان اردبیلی، با اشاره به اینکه اقدام شهرداری اردبیل در افزایش نشاط اجتماعی جای تحسین دارد افزود: باید تمام برنامه های فرهنگی که نشاط اجتماعی را فراهم می کند مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه کلیه مسئولان و ارگانها باید در ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان مشارکت داشته باشند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران