در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد

ثبت رکورد جدید مردم اردبیل از تماشای تئاتر طی دو سال اخیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مردم اردبیل طی ۲ سال اخیر با تماشای ۷۷هزار نفری از نمایش‌ها و تئاتر رکورد جدیدی در تاریخ فرهنگ و هنر استان به ثبت رساندند.

به گزارش تئاتراستان اردبیل، سیدناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های 94 و 95 استقبال از تئاتر و نمایش در استان را شاهد بودیم به‌طوری‌که در حدود 77 هزار نفر در سطح استان از نمایش‌ها بازدید کردند که این یک رکورد جدید در تاریخ فرهنگ و هنر اردبیل به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در زمانی که بنده و همکاران مسؤولیت خطیر فرهنگ استان را برعهده گرفتیم، 9 گروه مستقر تئاتر در سطح استان اردبیل به فعالیت مشغول بودند که در حال حاضر این تعداد به 19 گروه مستقر افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: منظور از گروه‌های مستقر، گروه‌هایی هستند که دارای مجوز فعالیت هستند و اعضای گروه شناسنامه‌دار  شناخته شده است.

اسحاقی ادامه داد: طی سال 95 انتخابات انجمن نمایش استان بر اساس اساسنامه متمرکز وزارتی برگزار شد و منتخبان با رای اصحاب هنر نمایش انتخاب شدند.

وی اذعان داشت: سال گذشته جشنواره تئاتر استانی در اردبیل برگزار شد که دستاورد این جشنواره ، حضور گروه نمایشی «تورااز من گرفتی» به کارگردانی اکبر صادقی از شهرستان بیله‌سوار بود که برای جشنواره بین‌المللی فجر کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: تئاتر «آی بری باخ» با کارگردانی سلیم رحیمی و با 25 روز اجرا رکورد اجرای تئاتر استان را به خود اختصاص داد.

وی گفت: نمایش موزیکال «توپراقدان بیتن گولوش» با نویسندگی جهانگیر زاده و کار حسن شیخ زاده به تهیه کنندگی آرمین رحیمی از روز یکشنبه در سالن فدک اجرای عمومی زده که خوشبختانه با استقبال خوب مردم هنردوست اردبیل نیز مواجه شده است.

اسحاقی تاکید کرد: امیدواریم با اهتمام دست‌اندرکاران تئاتر عمومی و پشتیبانی معاونت هنری از این جریان هنری، امسال شاهد حضور فعال تر گروه‌های نمایش استان در عرصه‌های مختلف باشیم.

 




نظرات کاربران