در حال بارگذاری ...
مدیرکل ارشاد اردبیل:

جشنواره تئاتر خیابانی امید استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی امید اردبیل با موضوع معضلات اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد به صورت استانی در شهر پارس‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتراردبیل به نقل از تسنیم، سید ناصر اسحاقی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره خیابانی امید در اردبیل اظهار داشت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی امید  با موضوع معضلات اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد به صورت استانی در شهر پارس‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان اردبیل در راستای سیاست‌های فرهنگی کشور و با هدف ایجاد فضای نشاط‌آور و ارتقای فرهنگ آگاهسازی برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی این جشنواره را به صورت استانی برگزار می‌کنند.

اسحاقی از انتشار فراخوان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی امید استان اردبیل خبر داد و گفت: علاقمندان به شرکت در جشنواره و بخش‌های مختلف کارگاهی می‌توانند نسبت به ارسال سه نسخه از متون نمایشی یا طرح‌های خود به دبیرخانه جشنواره که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد بوده، ارسال یا تحویل دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه متون یا طرح‌های ارسالی باید مرتبط با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: آثار نویسندگان بومی  در اولویت خواهد بود که باید گروه‌های متقاضی شرکت کننده در جشنواره تلاش کنند آسیب‌ها و معضلات بومی را مد نظر قرار دهند و از پرداختن به موضوعات غیرملموس و غیرکاربردی خودداری کنند.

وی ارائه مجوز نویسنده به همراه متون ارسالی را ضروری دانست و بیان کرد: آثار نمایشی راه یافته به جشنواره در میادین،خیابان‌ها و محلات پیشنهادی ستاد جشنواره، چندین اجرا خواهد شد و یکی از اجراها مورد داوری قرار خواهد گرفت و به تشخیص ستاد جشنواره کمک هزینه‌ای به گروه‌ها تعلق خواهد گرفت.

اسحاقی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده به عهده ستاد جشنواره خواهد بود، اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی در طول جشنواره برگزار خواهد شد که گروه‌های شرکت کننده به طور رایگان حق استفاده از آن را دارند و این جشنواره رقابتی بوده و در رشته‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، موسیقی ،طراحی لباس برگزیده خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تقویم زمانی جشنواره گفت: مهلت ارسال متن یا طرح نمایشی ٥ اسفندماه 94، زمان اعلام نتایج بازخوانی ١ اسفند 94، مهلت ارسال لوح فشرده گروه‌های راه یافته به مرحله بازبینی ٣ فروردین 95 و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم اردیبهشت سال 95 خواهد بود.




نظرات کاربران